13 de septiembre de 2016
Malgrat la forta pedregada d’aquest cap de setmana a Batea i Caseres, la qualitat del raïm de la zona no es veurà afectada i s’espera una anyada excepcional, especialment per a la garnatxa blanca. La forta calamarsada, que va tenir lloc la nit del divendres a dissabte després d’uns mesos d’intensa sequera i en plena verema, va registrar entre 27 i 40 litres per metre quadrat.
El fenomen meteorològic s’ha localitzat als municipis de Batea i Caseres i ha afectat a 910 hectàrees de vinya i 3 milions de quilos de raïm. D’aquestes hectàrees un 20% s’ha perdut pràcticament en la seva totalitat i la resta de la superfície s’ha vist afectada parcialment. En les properes 24 h i 48 hores es farà una collita d’urgència del raïm de les vinyes menys afectades per intentar minimitzar els efectes que ha tingut la calarmasada i evitar que les pèrdues siguin totals. Aquest raïm, si és collit a temps, pot donar lloc a vins d’una qualitat notable.
Terra Alta, garnatxa blanca
La Terra Alta té ànima de garnatxa blanca ja que a la comarca es produeix el 90% de la d’aquesta varietat a Catalunya, el 75% de l’espanyola i el 33% de la mundial: compta amb un distintiu específic “Terra Alta, Garnatxa Blanca 100%”. Gandesa, 12 de setembre de 2016
Escriu-nos per WhatsApp!